Archief wijkraad Heksenberg / Pronsenbroek

2010

RKGV FIDES, met leden uit Stadsdeel Heerlerheide, hield wederom geslaagde clubkampioenschappen

Prijsuitreiking weer gezellige happening

Traditiegetrouw hield gymnastiekvereniging RKGV Fides Heksenberg wederom in haar helaas zeer verouderde gymnastiekzaal Bruinkoolweg haar jaarlijkse clubkampioenschappen. RK Gymnastiekvereniging Fides staat overigens voor: Flink In Doen En Streven en is opgericht 7 mei 1957 en biedt sindsdien aan jonge mensen vanaf 6 jaar de gelegenheid om zich, onder deskundige leiding, te bekwamen in de turnsport. Twee uur per week bieden zij de mogelijkheid te werken aan een oefening op: de vloer, de lange mat, de balk en de brug ongelijk. Ook minitrampolinespringen, met of zonder toestel, behoort tot de vaste oefenstof. Interesse gewekt? Dan is men welkom bij Fides, ook leidinggevenden. Het bestuur van Fides bestaat momenteel uit: mevr. Ina Savelbergh wn-voorzitter en secretaris, dhr. Martin (Boy) Kleijkers penningmeester, dhr. Leon Klinkers 2e penningmeester en technisch bestuur dhr. Jan Kleijkers (hoofdleider) en mevr. Nellie Huisman (leidster/trainster).

Leden ook uit Stadsdeel Heerlerheide
De leden (momenteel 80) komen niet alleen uit de wijk Heksenberg, maar maken ook al jaren sportieve jonge (vrouwelijke) gymnasten uit Heerlerheide en Nieuw-Husken (Stadsdeel Heerlerheide) deel uit van deze sympathieke vereniging. Door het geringe aanbod van mannelijke gymnasten (er moeten minimaal 10 leden zijn) is Fides dus een vrouwvriendelijke vereniging. Zoals bekend was in Heerlerheide immers tot voor enkele jaren geleden een Fides dependance gevestigd in de gymzaal Corneliuslaan naast school de Ganzerik. Op deze plek verrijst binnenkort overigens de nieuwe Brede School in het kader van Heerlerheide Nieuwe Stijl. Helaas kreeg Fides destijds een zware domper te verwerken omdat genoemde gymzaal/dependance door brand geheel in de as werd gelegd. Dit noopte de vereniging om al haar Heerlerheide activiteiten naar Heksenberg te verleggen, waar nu dus ook al jaren de clubkampioenschappen gehouden worden.

De kampioenschappen
Dat de gehouden clubkampioenschappen niet alleen voor de leden een bijzondere en spannende aangelegenheid zijn was wederom overduidelijk te merken. Er bestond grote belangstelling van de zijde van ouders/opvoeders, grootouders, familie en allen die Fides een warm hart toedragen. Jammer dat van gemeentezijde, wel uitgenodigd, niemand aanwezig was. Dit jaar werden de kampioenschappen gejureerd door de dames Kerkhofs en Heddema van collega-vereniging Marathon Heerlerbaan. Het kampioenschap werd voor de diverse leeftijdsgroepen afgewerkt in verschillende disciplines zoals lange balk, brugbalk en lange mat. De prijsuitreiking vond enkele dagen later, als zijnde een gezellige happening, plaats in de kantine van RKVV Heksenberg.  Algeheel clubkampioen werd verdiend Anke Neijenhuis. De daarbij horende beker wordt ieder jaar uitgereikt aan een lid welke zich voortreffelijk gedraagt, altijd correct is en bovendien zelden of nooit een training mist.

De uitslagen
Categorie 5, 6 en 7 jarigen:
1) Sammy Lacroix 27.00 pnt, 2) Nina Eizema 24.55 pnt, 3) Sterre Moonen 24.50 pnt, 4) Dounia Bouyelma 24.00 pnt en 5 Kyra Boesten 23.55 pnt.

Categorie 8 en 9 jarigen
: 1) Kim Hanno 34.55 pnt, 2) Serana Kouters 33.60 pnt, 3) DesleyFaessen 33.40 pnt, 4) Yara Schmitz, Senna Kerpentier en Ilka Drozdzak allen 32.95 pnt en 5 Eva Baay 31.95 pnt.

Categorie 10, 11 en 12 jarige
: 1) Rianne Smits 34.35 pnt, 2) Xenia Rodenburg 33.90 pnt., 3) Rachelle Jacobs 32.25 pnt, 4) Debbie Beuten 30.80 pnt, 5) Fabienne Jacobs 30.20 pnt en 6) Romy de Vos met 29.05 pnt.

Categorie dames 13 jaar en ouder:
1) Brianna Movrin 32.85 pnt, 2) Inge Smits 31.90 pnt, 3) Vivianne Biancospino 31.70 pnt en Anke Neijenhuis 29.30 pnt.

(tekst: Callie Steijaert/foto Jan Kleijkers)