7 Days before

Sfeervolle Kerstshow “7 Days before Christmas” bij harmonie St Gerardus Heksenberg

Zondag 18 november a.s. organiseert harmonie
St. Gerardus Heksenberg vanaf 14.00 uur een sfeervolle Kerstshow in een
prachtig versierde grote zaal van Gemeenschapshuis Heksenberg Hei Grindelweg. Een mooie gelegenheid dus om gezamenlijk van de sfeer en de aankomende Kerstdagen alvast te gaan genieten. Het Gemeenschapshuis zal die dag worden omgetoverd tot een grote huiskamer. Er wordt aangebeld en de deur wordt letterlijk geopend voor een aantal bijzonder getalenteerde artiesten. Zo zal de bekende tenor Pascal Pittie prachtige klassieke liederen ten gehore brengen. En de jonge gepassioneerde zangeres Arina van der Vlies laat het publiek genieten van bekende musical songs. Beiden worden begeleid door de harmonie.

Onder de titel ‘7 Days before Christmas’ zullen dirigent Karin Janssen en de muzikanten ervoor gaan zorgen dat deze show de perfecte opmaat vormt voor een prachtige kerst.

Onze gasten gaan niet naar huis voordat chefkok Youri hen heeft voorzien van een heerlijk culinair hapje. De entree voor dit kerst entertainment gebeuren bedraagt slechts 5 euro, een schijnbedrag voor het mee beleven van een op hoog peil staande kerstmiddag.

Heksenberg/Pronsebroek gaat feestvieren op 30 april

Top entertainment met o.m. orkest IMPULZ en Laila zanger Bruno Majcherek

(door Callie Steijaert)

Na de te houden Oranjefestiviteiten op 26 en 27 april staat de wijk Heksenberg/Pronsebroek wederom een leuk en gezellig feest te wachten. M.a.w. de wijk gaat weer feestvieren, welke feest wordt georganiseerd door Stichting Wijkraad Heksenberg/Pronsebroek. Dit nog bij gelegenheid van haar tienjarig bestaan als Stichting verleden jaar 2015. Door omstandigheden kon het feest in dat jaar niet gehouden worden en werd door genoemde Stichting besloten het feest door te schuiven naar dit jaar 2016. Overigens is het de eerste maal dat dit een dergelijk feest van deze omvang door Stichting Wijkraad wordt georganiseerd.

De organisatie besloot om er, gezien het jaargetijden, er een passende benaming aan te geven en wel als noemer zijnde: Lentefestival Heksenberg. Het feest zal de gehele dag plaats vinden in het Gemeenschapshuis Heksenberg Hei Grindelweg. Gekozen is om het (gratis)-festijn te bestemmen voor drie doelgroepen en wel: kinderen, senioren/bejaarden en overige inwoners van de wijk Heksenberg/Pronsebroek. Voor iedere doelgroep is zorg gedragen dat het een feestelijke aangelegenheid wordt. Hoewel gevraagd kan door vakantie Heerlens nieuwe burgemeester Ralf Krewinkel niet aanwezig zijn op dit Lentefestijn. Zijn honneurs worden nu waargenomen door (buurt)-wethouder Barry Braeken.

Alle kinderen van de wijk zullen in een, eveneens feestelijk in lentesfeer opgesmukt Gemeenschapshuis, van 10.00 tot 13.00 uur volledig en uiteraard gratis aan hun trekken komen. Er wordt een o.a. karaokeshow gehouden, er is frisdrank, diverse spellen en schminken.

Vanaf 14.00 uur tot 17.00 uur is het, wederom gratis, feesten geblazen voor alle senioren/bejaarden uitsluitend uit de wijk  Heksenberg/Pronsebroek. Zij kunnen genieten van een hapje en een drankje en muziek van het Bergdorfduo. Ook zijn er diverse spraakmakende optredens zoals Volksdansgroep IVANICA, Tenorzanger Franz Glatzhofer en als verrassing een topoptreden van Limburgs zanger Bruno Majcherek bekend van o.m. het wereldberoemde lied Laila. Nostalgie alom dus op dit Lentefestijn Heksenberg.

Vanaf 20.00 uur zijn alle inwoners van Heksenberg/Pronsebroek welkom. De avond wordt muzikaal verzorgd door het 6 mans  orkest IMPULZ en zij zullen in thema’s muziek brengen uit de 60, 70, 80, 90er jaren tot uiteraard de hedendaagse muziek. Zij staan dus borg voor alom muzikale gezelligheid. Ook zal er nog een speciaal optreden zijn door een rock & roll groepje. Kortom, organisatie Stichting Wijkraad Heksenberg/Pronsebroek, gevormd door het bestuur Callie Steijaert, Hans Wunderink, Edie Bleimuth en Anita Prijkel, bijgestaan door vrijwilligers staan borg voor een geweldige entertainmentdag. Dus inwoners, jong en oud, van Heksenberg/Pronsebroek kom op 30 april gezellig naar het Gemeenschapshuis. U bent allemaal van harte welkom.

Toevoeging: zowel kinderen evenals senioren/bejaarden (aanmelding zeer gewenst) kunnen zich alvast opgeven bij de bestuursleden van Stichting Wijkraad t.w. Hans Wunderink (tel: 06.45138658), Edie Bleimuth (06.23073184), Anita Prijkel 045-5231522 en bij Callie Steijaert 06.53510239. Mailen kan ook naar: secretariaat@stichtingwijkraadheksenberg.nl .

WebDesign 2016 GN System

Deze pagina is voor het laatst bijgewerkt op 10-jun-2017 00:15