Algemeen nieuws

Sint bezoekt ook kinderen in Heksenberg/Pronsebroek

Tekst/archieffoto: Callie Steijaert

Komende zondag 1 december is het weer zover dat de kinderen uit de wijk Heksenberg-Pronsebroek op bezoek mogen bij Sinterklaas. De Goedheiligman houdt dan audiëntie in het Gemeenschapshuis Hei Grindelweg 84, welke locatie voor deze gelegenheid is omgedoopt tot een heuse Sint Nicolaas residentie.

Na de glorieuze intocht op 16 november jl. middels verblijvende op de stoomboot vanuit Spanje en vervolgens aankomende in de haven van Groningen, begon voor de Sint een heel drukke periode tot en met zijn verjaardag op 6 december a.s. Kinderen uit heel het land willen immers niets liever dan de Goedheiligman persoonlijk te  ontmoeten. Dat houdt ook in dat de Sint zich dientengevolge moet houden aan een zeer druk bezoekprogramma. Dank zij de moderne communicatiemiddelen, welke al afgelopen zomer in de Spaanse residentie in Madrid in werking is gezet, is het samenstellen van een bezoekprogramma geen onoverkomelijke job geworden. Integendeel zelfs. Samen met zijn Zwarte Pieten, jawel alle commotie aangaande de voor kinderen “onzinnige zogenaamde “racistische” stellingname van een minderheidsgroep in ons land te negeren, lukt het de Sint om aan de verzoeken van de vele St. Nicolaas organisaties te voldoen.

Een van deze actieve organisaties is ongetwijfeld ook het St. Nicolaascomité in de wijk Heksenberg/Pronsebroek. Zij, onder auspiciën van de familie Wunderink en ondersteund door Stichting Wijkraad Heksenberg/Pronsebroek zijn al vele jaren verantwoordelijk voor dit ultieme kinderfeest. Ook dit jaar is het niet anders. Zij hebben er dan ook zorg voor gedragen dat de Sint op 1 december om 14.00 uur muzikaal wordt ingehaald om vervolgens in het Gemeenschapshuis audiëntie te houden. De zaal is overigens al vanaf 13.30 uur open. Op verzoek van de Sint en zijn Pieten nodigt het comité alle kinderen van 0 t/m 10 jaar uit om samen het feest te vieren. Uiteraard zou het ook leuk zijn als ouders, verzorgers, ooms, tantes, opa’s en oma’s ook meekomen. Naar we vernemen heeft de Goedheiligman en zijn pietermannen weer heel veel cadeaus uit Spanje meegebracht. Nadrukkelijk laat de Sint ook weten dat hij een leuke tekening, kleurplaat en zelfs een liedje zeer op prijs stelt. Dus kinderen ga het zelf beleven in de Heksenbergse residentie en maak er samen een gezellige happening van.

Wijkgebouw ’t Gringeltje Heksenberg locatie van te houden tweedaagse
 kanarietentoonstelling “De Eendracht”

Tekst/foto: Callie Steijaert

Komende zaterdag 23 en zondag 24 november kunnen kanarieliefhebbers weer hun hartje ophalen in wijkgebouw ’t Gringeltje Hei Grindelweg Heksenberg. In genoemd gebouw organiseert kanarievereniging “De Eendracht” namelijk haar jaarlijkse onderlinge tweedaagse clubtentoonstelling. Deze tentoonstelling wordt voor de 51e maal gehouden, waarvan nu al weer enkele jaren in het wijkgebouw in Heksenberg. De afgelopen jaren was deze tentoonstelling een groot succes.
De grote variatie in soorten en kleuren liet iedereen doen stralen.

De vereniging staat bij vele liefhebbers dan ook bekend dat binnen hun gelederen een zeer grote variatie aan vogelsoorten wordt gehouden. Hierdoor is deze tentoonstelling altijd een zeer bonte verzameling van soorten en kleurslagen. Er worden onder andere kanaries, tropen, hybriden, grote- en kleine parkieten, kwartels en tropische sierduiven op de tentoonstelling geshowd. De grote variatie in soorten en kleuren liet iedereen doen stralen. Ook op komende tweedaagse tentoonstelling zal het weer een ware kleurenpracht zijn van veel verschillende vogelsoorten.

Kanarievereniging “De Eendracht’ nodigt dan ook eenieder uit om eens een kijkje te komen nemen naar de kweekresultaten van de leden van genoemde vereniging. Het belooft zeker de moeite waard te zijn. Tevens is er volop gelegenheid voor het stellen van vragen over vogels. Hiervoor zijn de aanwezige leden aanspreekbaar, ook voor evt. de te koop aangeboden vogels.

De tentoonstelling is zaterdag 23 november geopend van 13.00 tot 20.00 uur en op zondag 24 november van 11.00 tot 17.00 uur.

Deze pagina is voor het laatst bijgewerkt op 02-nov-2015 23:19

Webdesign gnsystem