Buurtfeest 2015

Welkom op de Website Stichting Wijkraad Heksenberg/Pronsebroek

Voor de eerste maal buurtfeest in Maria Christinawijk

Enthousiaste buren dragen zorg voor onvervalst Heksenbergs festijn

Wanneer komende zaterdag 26 september op (een gedeelte) van de Buschkensweg in de Maria Christinawijk Heksenberg om 09.00 uur het “startsein” wordt gegeven van het M.C.W. Buurtfeest dan staat gezelligheid de hele dag op het organisatiemenu. Allemaal niet zo verwonderlijk op deze septemberzaterdag. Landelijk gezien vindt immers ook de jaarlijkse nationale burendag plaats, een uitstekende gelegenheid om dit ook in Heksenberg niet voorbij te laten gaan. Genoemd festijn, hopelijk met goed weer, wordt overigens voor de eerste maal gehouden. Hiervoor zijn verantwoordelijk een aantal enthousiaste buren van de Buschkensweg die de handen in elkaar geslagen hebben om zorg te dragen voor een onvervalst Heksenbergs festijn.

Iedereen, jong en oud, uit de wijk Heksenberg zijn dan ook van harte welkom om te genieten van al wat er komende zaterdag tot 17.00 uur geboden zal worden (zie ook folder). Gezien de diversiteit aan activiteiten, muzikaal entertainment en culinair genieten (koffie/gebak, tap of barbeqque) gaat het zeker een leuke dag worden. Dit onder de uitnodiging: kom gezellig langs op dit M.C.W. Buurtfeest, want er is voor elk wat wils, zoals voor de kinderen een springkussen en leuke activiteiten. Wat te zeggen van een hondendemonstratie en workshop: “geen hondenpoep op de stoep”. Ook een workshop streetdance en versiering cupcakes ontbreken niet. Er is ook een rommelmarkt om eens gezellig te snuffelen. Natuurlijk viert ook muziek hoogtij middels verzorging door Dj Jan van Wijnen en…let op vanaf 14.30 uur een live optreden van het vermaarde trio Demi Sec. Kortom, het loont de moeite waard om dit gratis toegankelijk evenement, mede mogelijk gemaakt door Buurtactie Heerlen 2015, met een bezoek te vereren.

door Callie Steijaert

WebDesign 2013 GN System