Clubkampioenschappen Fides

Clubkampioenschappen Fides wederom geslaagd
Enthousiasme kenmerkt wedstrijdelement

Donderdag 7 mei 2015 a.s. is het precies, jawel hoor, 58 jaar geleden is dat RK Gymnastiekvereniging Fides  (Flink In Doen En Streven) werd opgericht en haar sportieve prestaties afwerkt in de gymnastiekzaal Bruinkoolweg, welke zaal nog steeds hiervoor gebruikt wordt. Over ouderdom gesproken. Binnen Fides hoopt men nog steeds op een nieuwe moderne accommodatie. Overigens neemt deze sympathieke vereniging al vanaf 1957 tot heden met een enthousiast bestuur, leiding, trainers en leden een niet onbelangrijke plaats in binnen de gemeenschap van Heksenberg, maar ook van Heerlerheide. Eertijds was er immers ook een dependance gymnastiekzaal in Heerlerheide, welke helaas tot veler verdriet in vlammen is opgegaan. Maar ook nu maken uit Heerlerheide leden nog steeds deel uit van Fides.

Al sinds vele jaren worden er ieder jaar clubkampioenschappen gehouden. Zo ook dit jaar 2015. Onlangs werden deze clubkampioenschappen weer afgewerkt in het bijzijn van een groot aantal ouders etc. De leden werden beoordeeld op de onderdelen: brug, balk, vloer en sprong. Het werd op al deze onderdelen een sportief en spannend verlopen evenement. Algemeen clubkampioen werd Kyona Koenen waarvoor een proficiat zeker op de plaats is. Maar dit is ook van toepassing voor iedereen uitkomende in de diverse niveaugroepen. Hieronder vermelding van de eerste 3  deelnemers. Kortom, genoemde clubkampioenschappen waren wederom geslaagd. Enkele dagen na de wedstrijden vond in Gemeenschapshuis Heksenberg de prijs/diploma uitreiking plaats.

Tekst en foto’s: Callie Steijaert

Uitslagen recreatie groepen:

Niveau R3:

1 Chayenne Meijers 40.40 punten, 2 Souhaila Ed Dresse 40.15 punten en

3 Senna Meyers 40.10 punten

Niveau R1

1 Estelle Price 43.95  punten, 2 Noa Hissink 43.35 punten en 3 Jinte Larrue 43.00 punten

Niveau groep 12

1 Senna van der Blom 48.80 punten, 2 Levi Balota  44.65 punten en

3 Laura van den Brand 44.30 punten

Niveau 11

1 Senna van den Burg 46.20 punten, 2 Kala Brongers 44.15 punten en

Jaimy Haagmans 43.55 punten

Niveau 10

1 Yara Schmitz 47.55 punten, 2 Sky Wetzels 43.20 punten en

3 Janine Put 42.70 punten.

de presentatrice van de diploma uitreiking.

algemeen clubkampioene

Deze pagina is voor het laatst bijgewerkt op 02-nov-2015 23:19