Koningsdag 2015

Ook Heksenberg/Pronsebroek vierde gezellig Koningsdag 2015

Verrassend bezoek van waarnemend burgemeester Frans Weekers

Zoals overal in het land vierde ook de wijk Heksenberg/Pronsebroek de verjaardag van Zijne Majesteit Koning Willem Alexander op maandag 27 april jl. Hiervoor tekende voor de organisatie het plaatselijke Oranjecomité. Traditiegetrouwd werd dit oranje getinkte festijn gehouden in speeltuin ’t Heksenpretje, zoals bekend gelegen aan de Hei-Grindelweg naast het sportpark Pronsebroek waar RKSV Groene Ster haar thuishaven heeft. Maar alvorens het Oranjefeest in de speeltuin van start ging, vond er in de morgenuren, eveneens als traditie, het bekende oranjevissen plaats in de visvijver Bruinkoolweg. Dit ook mede onder auspiciën van de actieve Hengelsport Vereniging Heksenberg. Vervolgens was er de versierde fietsoptocht en diverse attractieve en gezellige activiteiten zoals een kindervrijmarkt, judo, dans, muziek, pannenkoek bakken en uiteraard gebruik maken van de aanwezige speeltoestellen.

Als verrassend te omschrijven was ongetwijfeld het niet aangekondigd bezoek van waarnemend burgemeester Frans Weekers en echtgenote van Heerlen. Hij verbleef enige tijd in de Heksenbergse speeltuin om met eigen ogen te zien dat het ook een leuke en gezellige Oranjeviering was. Heksenberg op zijn best. Dat liet hij dan ook overduidelijk blijken. Voor het oranjecomité en de wijk zeker een opsteker. Overigens gaf ook blijk van belangstelling de heer Chris Tiekstra voorzitter van Oranjevereniging Heerlen en verleden week benoemd tot Ridder in de Orde van Oranje Nassau. Dat genoemde aanwezigheid van  waarnemend burgemeester Frans Weekers en nieuwe Ridder Chris Tiekstra zeer op prijs werd gesteld mag overduidelijk blijken. Kortom, ook Heksenberg genoot met een knipoog naar de jarige Koning.

Tekst/fotoreportage: Callie Steijaert

waarnemend burgemeester Frans Weekers