Speeltuin ít Heksenpretje Stadsdeel Heerlerheide feestelijk geopend

Speeltuin ít Heksenpretje Stadsdeel Heerlerheide feestelijk geopend

Startsein gegeven door Heerlens (nieuwe) wethouder Jordy Clemens

Alle ingrediŽnten voor een feestelijke opening van de vernieuwde Stadsdeel Heerlerheide speeltuin ít Heksenpretje als geslaagd te omschrijven waren afgelopen zaterdag 21 juni jl. aanwezig. Prachtig zonnig weer (de zomer had immers officieel haar intrede gedaan), aanwezigheid van veel kinderen met hun respectievelijke ouders/verzorgers, een enthousiast overkomende nieuwe Heerlense wethouder Jordy Clemens, een ludiek en charmant overkomende dame in de toepasselijke creatie van Heksenlotje, serenade Jachthoorn & Trompetterkorps Edelweiss, buurt/wijkstichtingen van Stadsdeel Heerlerheide, vele andere belangstellenden uit wijk/regio en bovendien ook nog de verrassende onthulling van het naambordje Kleis Adema terras. Wat wil men nog meer?

Zoals bekend is deze, aan de Hei Grindelweg in de wijk Heksenberg/Pronsebroek gelegen, speeltuin de afgelopen maanden, als gevolg van de aanwijzing door de gemeente Heerlen als pilot-project, aan een grote transformatie, c.q. renovatie en herinrichting, onderhevig geweest en dientengevolge omgetoverd tot een oase van avontuur en speelplezier. Het eindresultaat mocht er dan ook zijn, want het is een meer als schitterend ogende speelgelegenheid geworden. Nieuwe speeltoestellen etc. om het kindervertier nog aantrekkelijker te maken. Bovendien als meer belangrijke toegevoegde waarde is zeker ook het gegeven dat de speeltuin, niet alleen veilig, ook toegankelijk is gemaakt voor minder validen kinderen. Alles bij elkaar geniet speeltuin ít Heksenpretje nu een aparte status en wellicht ook als uniek te omschrijven in de regio. Voor Stichting Speeltuin en uiteraard de kinderen een gegeven om trots op te zijn. Ja toch.

De feestelijk (her)-opening werd natuurlijk gekenmerkt door diverse lovende toespraken aan het adres van allen die meegewerkt hebben aan de verwezenlijking, zowel op financieel, materieel,persoonlijk en vrijwilligersvlak. Genoemde lofuitingen werden geuit door o.m. Stichting Speeltuin voorzitster Janny Kompier, Marianne/speeltuinorganisatie SPEL, Jan Paasen korps Edelweiss, Callie Steijaert namens Buurt/wijkstichtingen Stadsdeel Heerlerheide en de groep Speeltuinband zij hadden voor de opening de speeltuintoestellen speciaal voor minder validen goedgekeurd en overhandigde hiertoe een certificaat. Maar ook een felicitatiewoord was voorbehouden aan Heerlens wethouder Jordy Clemens die speciaal gevraagd was om de opening te verrichten.

Alvorens de officiŽle (her)-opening een voldongen feit was, had het speeltuin Stichtingsbestuur nog een onverwachte verrassing in petto. Voor de grote inspanning van de coŲrdinerende taak inclusief zijn inzet inzake fondsen werving werd de heer Kleis Adema (Heksenberger en Heerlens CDA-gemeenteraadslid) verzocht om op het terras een omfloerste doek, aangebracht boven aan een opgestelde paal, te verwijderen. En zie, tevoorschijn kwam het blauwe naambordje: Kleis Adema terras. Uiteraard bedankte een toch wel verbouwereerde  Kleis Adema de Stichting en de aanwezigen..

Inmiddels hadden zich op het terras een groot aantal kinderen verzameld met ballonnen in de hand. Aan wethouder Jordy Clemens de vererende taak om, middels een aftelcountdown, het startsein te geven dat de ballonnen het luchtruim kozen. Daarmede was de (her)-opening een vaststaand feit en kon het kindervertier in de nieuwe prachtig aangelegde speeltuin beginnen.

(klik op de foto voor een vergroting.)

Tekst/foto: Callie Steijaert (correspondent/public relations)

Deze pagina is voor het laatst bijgewerkt op 02-nov-2015 23:20

www. gnsystem.nl