SummerParty Heksenberg

Binnenkort geweldige SummerParty Heksenberg

Organisatie in kader van 4x11 jarig bestaan carnavalsvereniging

Zoals bekend beleefde Heksenberg en omgeving vanaf november 2014, in het kader van het 4x11 jarig bestaan van D’r Heksenbergse Vastelaovends Verein, smaakmakende jubileumactiviteiten, dit mede onder auspiciën van een actief jubileumcomité. Begonnen werd op 22 november 2014 met de uitroeping van jubileumprins Brain Janssen om in januari/februari, middels aansprekende activiteiten, nader gestalte te geven aan de viering van het jubileumfeest. Genoemd jubileumfeest krijgt binnenkort op grootse wijze een vervolg.
Op vrijdag 3, zaterdag 4 en zondag 5 juli a.s. organiseert de Stichting Jubileum D’r Heksenbergse Vastelaovends Verein een groot wijkfeest. Hoewel oorspronkelijk de benaming Wijkfeest Tropical gebezigd werd, heeft de organisatie de benaming veranderd in SummerParty Heksenberg.

Door de inspanningen van het comité en de medewerking van Stichting Wijkraad Heksenberg-Pronsebroek is men er in geslaagd er een meer dan een wijkfeest van te maken. Het driedaags festijn vindt plaats in een feestpaviljoen op sportpark Pronsebroek Hei Grindelweg.
Het jubileumcomité is verheugd over de welwillende medewerking van hoofdklasse voetbalvereniging RKSV Groene Ster. Uiteraard blijft een van de hoofdpunten de presentatie van de verenigingen aan de wijk en de omgeving. Zelfs enkele verenigingen van buiten de wijk zullen acte de présence geven. Daarnaast is het de organisatie gelukt om links te leggen met o.m. Serious Request, welke evenement
een jaarlijks terugkerende actie van de Nederlandse radiozender NPO 3FM is  waarbij geld wordt ingezameld voor projecten van het Rode Kruis. Tijdens de te houden Summer Party zal de vooravond van vrijdag geheel in het teken staan van het bekende “Glazen Huis, welk dit jaar in Heerlen aanwezig is. Maar ook zal tijdens de Summer Party aandacht zijn voor het Jaar van de Mijnen 2015. Deze beide evenementen zullen onderdeel vormen van het weekend, waardoor het geheel een wijkoverstijgend karakter krijgt.

Heksenberg presenteert zich zelf. Ook aan de kleinste jeugd wordt gedacht middels activiteiten. Daarnaast zal voetbalvereniging Heksenberg de gelegenheid te baat nemen om enkele activiteiten te ontplooien om haar vorig jaar, om bekende redenen, niet gevierde 80-jarig bestaansfeest te vieren. Weliswaar wil de organisatie nu nog niet tot in details naar buiten treden, maar wel alvast een tipje van de sluier oplichten. Vrijdagavond 3 juli zal feestband Anderkovver optreden en De Corona’s zullen zaterdag 4 juli het feestpaviljoen doen daveren. Zondag 5 juli wordt in het feestpaviljoen een H.Mis opgedragen, welke als “koempelmis” wordt gevierd. Zoals bekend is er al jaren iedere maand in de Mijnwerkersparochiekerk St. Antonius De Vrank de viering van genoemde “Koempelmis” als nagedachtenis aan de verongelukte mijnwerkers van weleer. Het weekend zal muzikaal worden afgesloten met Sjpaskapel “Mit de Moel Draa”, DJ Wim Frijns en Kaiser Max. Kortom, het belooft een geweldig en feestelijk entertainmentgebeuren te worden. Via de websites van d’r Verein (www.sjpasseberg.nl) en Stichting Wijkraad Heksenberg/Pronsebroek (www. stichtingwijkraadheksenberg.nl) zal de organisatie zorg dragen dat u op de hoogte wordt gehouden over de voortgang in de organisatie.

Deze pagina is voor het laatst bijgewerkt op 02-nov-2015 23:20

www. gnsystem.nl