Jachthoorn & Trompetterkorps

LAATSTE NIEUWS

Drukke tijden voor Jachthoorn & Trompetterkorps Edelweiss

Eigen koffieconcert en deelname aan Limburgse kampioenschappen

Na het internationale optreden onlangs in de Duitse plaats Würselen, waar zij overigens met succes hun nieuwe concert en show presenteerde wacht het korps van dirigent Marcel Falize en tambour-maître Giel Aarts drukke november tijden. Zoals bekend bestaat het korps dit jaar al 55 jaar. Het korps werd opgericht op 10 mei 1960 door de in 1995 overleden Erevoorzitter Wiel Heijltjes z.g. Begonnen werd als jeugdgroepje op lege augurkblikken en zelf gemaakte trommelstokken en oefende men destijds ijverig onder leiding van de Heer W. Heijltjes om de eerste kneepjes van het trommelvak onder de knie te krijgen. Het oefenkamp was destijds gelegen vooraan de 'Heksenbergse" heide, parallel lopende langs de Kievitstraat. In de afgelopen tientallen jaren groeide het korps uit met grote muzikale allure, waardoor zij in binnen- en buitenland graag gezien gasten waren en nog steeds zijn. Ontelbaar zijn dan ook de behaalde kampioenschappen en festivalprijzen die zij binnen wisten te halen.

Komende zondag 8 november organiseert Edelweiss, bij gelegenheid van haar 55 jarig bestaan, een gratis gezellig koffieconcert in Gemeenschapshuis Heksenberg aan de Hei Grindelweg en zal om 10.00 uur beginnen. Iedereen die Edelweiss een warm hart toedraagt en tevens wil genieten van hoogstaand muzikaal luistergenot zijn dan ook van harte welkom. Een hapje en een drankje zullen hierbij niet ontbreken. Behalve Edelweiss zelf zullen ook een aantal bevriende muziekkorpsen dit koffieconcert de nodige ambiance verschaffen. Hiervoor zijn verantwoordelijk: fluit en tamboerkorps Prinses Marijke Heerlerbaan, drumband Marijke Hoensbroek, drumfanfare De Trommelaere van Herle en korps St. Bernadette. Overigens zal als muzikale toevoeging ook een speciaal gastoptreden zijn van Diversão Sambaband Heerlen. Kortom, het loont de moeite om dit koffieconcert met een bezoek te vereren.

Zondag 15 november moet Edelweiss weer aan de bak. Zij zullen dan reizen naar het Noord-Limburgse Venray om daar in Sporthal De Wetteling deel te nemen aan de Limburgse kampioenschappen van het LBT. Hier zullen zij wederom hun muzikale prestatie “visitekaartje” aanreiken om te bewerkstelligen de Limburgse titel weer naar Heksenberg mee te kunnen brengen. Succes zal tevens dienen als graadmeter in aanloop naar NK en het WMC 2017 in Kerkrade.

Tekst: Callie Steijaert/foto: Edelweiss

WebDesign 2015 GN System