Lente Festival 2017

2e Lente Festijn Heksenberg-Pronsebroek weer geslaagd

Jong en oud, evenals jubilerende Fides, beleefde leuke dag

Onlangs vond voor de 2e maal in een kleurrijk met lampions versierd gemeenschapshuis Heksenberg aan de Hei Grindelweg de organisatie plaats van het zogenaamde Lente Festijn Heksenberg-Pronsebroek. Uiteraard berustte, in het kader van de sociale (wijk)-cohesie, de organisatie bij Stichting Wijkraad Heksenberg/Pronsebroek, waarbij dit jaar was geďntrigeerd de RKGV Fides, welke sympathieke vereniging jubileerde als gevolg van hun 60 jarig bestaansfeest. Evenals verleden jaar was ook deze uitvoering van het Lente Festijn onderverdeeld in drie dagdelen t.w. voor de jeugd in de morgenuren, de senioren in de middaguren en de Fides reünie in de avonduren.

De jeugdmorgen kende een attractief spelgebeuren. In de zaal waren dientengevolge dan ook een aantal leuke spelsoorten opgesteld. Daar werd uiteraard gretig gebruik van gemaakt. Zelfs het zoontje van wethouder Buurtgericht Werken Barry Braeken bleef hierin niet achter, tot vermaak van Barry Braeken en zijn echtgenote die hier ook getuige van waren. Een bijzonder dankjewel mag zeker gericht worden aan alle vrijwilligers, o.l.v. Anita Prijkel/Edie Bleimuth, die deze spellenmorgen met enthousiaste inzet in goede banen leidde. Buiten de spellen werd er ook kleurrijk geschminkt en was er gelegenheid voor deelname aan de karaokeshow, waarvoor Stichting Wijkraad enkele leuke prijzen beschikbaar had gesteld. Tevreden gingen de jeugdigen dan ook weer huiswaarts in de hoop dat er volgend jaar voor hen weer een vervolg is.

De middaguren stond geheel in het teken van de senioren uit de wijk Heksenberg/Pronsebroek. Bij binnenkomst stond voor hen gratis koffie/thee en vla klaar. In de loop van de middag werden overigens nog diverse gratis hapjes geserveerd. Voor genoemde senioren stond vervolgens een gezellig muzikaal gebeuren op het “menu”, waarbij “hofkapel” Het Bergdorf Duo zorg droeg voor de juiste stemming. Maar de ouderen konden ook nog genieten van diverse artiesten optredens. Aangekondigd door presentator Callie Steijaert traden op conferencier Piet Boonstra die zorg droeg voor werking van lachspieren. Dit was ook van toepassing voor het bekende vroegere duo van voormalige TV-Limburg te weten De Knöppele. Last but not least bracht Limburgse topzangeres Marleen Mols de ouderen met haar prachtige liederen in vervoering. Niet zo verwonderlijk eigenlijk want Marleen Mols vierde zaterdag 3 juni jl. het feit dat zij op grootse wijze haar nieuwe CD-album kon presenteren, 15 jaar na haar eerste album. Kortom, de ouderenmiddag was wederom een meer als gezellige aangelegenheid, welke zeker weer voor een herhaling vatbaar is. Dat verdienen de ouderen, die toch al minder aan de huidige maatschappij kunnen deelnemen, terecht.

Tussen 17.00 en 22.00 uur werd het 2e Lente Festijn “gedomineerd” door het 60 jarig bestaan van RKGV Fides. Voorafgaande aan de te houden reünie vond er door de wijk een huifkartocht plaats, waarop gezeten uiteraard leden van jubilerende Fides. De tocht werd muzikaal begeleid door Jachthoorn & Trompetterkorps Edelweiss, welk korps ook nog een klinkende serenade aan Fides bracht. Vervolgens ontving mevr. Nellie Huisman voor haar jarenlange verdiensten voor RKGV Fides en RKVV Heksenberg de gouden NKS-speld en werd ook even stilgestaan bij de verdiensten van mevr. Ina Savelbergh en Leon Klinkers van Fides. Onder muzikale opluistering van Het Bergdorf Duo werd de reünie/feestavond een gezellige aangelegenheid. Kortom, Lente Festijn 2017 beleefde in zijn totaliteit een geslaagde dag.

Tekst: Callie Steijaert en fotoreportage seniorenmiddag: Tom de Cock.

Ook in 2017 organisatie van Lente Festival Heksenberg/Pronsebroek

Succesvol verlopen 1e uitvoering 2016 noopte tot een vervolg

Zoals bekend organiseerde Stichting Wijkraad Heksenberg/Pronsebroek op zaterdag 30 april jl. voor de eerste maal, in het kader van de sociale wijkcohesie, een ludiek Lente Festival. Het festival vond de gehele dag plaats in locatie Gemeenschapshuis Heksenberg Hei Grindelweg. Het festijn was in drie dagdelen onderverdeeld t.w. in de morgenuren voor de kinderen, voor de senioren had de Stichting de middag gereserveerd en voor de avond konden alle overige inwoners komen genieten van een gezellig Lente Festijn. Het festijn mocht dan ook, dank zij de inspanning van de organisatie en dankbaar bijgestaan door vrijwilligers, als zeer gezellig en dus als geslaagd omschreven worden. Met name de seniorenmiddag werd beoordeeld als super.

Onlangs heeft Stichting Wijkraad Heksenberg/Pronsebroek unaniem besloten om ook in 2017 weer een Lente Festival Heksenberg/Pronsebroek te houden. Na de succesvol verlopen 1e organisatie zal de 2e uitvoering definitief gaan plaats vinden op zaterdag 20 mei 2017 eveneens in Gemeenschapshuis Heksenberg Hei-Grindelweg. Stichting Wijkraad verzoekt dan ook om met vastgestelde datum en locatie rekening te houden. Dus noteer in/op agenda/kalender etc.

Inhoudelijk zal Lente Festival 2017 nog ingevuld gaan worden waaronder dus evt. ook het kinderfestijn. Maar de op 30 april jl. gehouden supermiddag voor de senioren uit onze gemeenschap, zal ook voor de tweede maal definitief georganiseerd gaan worden. Na de ontzettend vele goede reacties, en verzoeken van de senioren voor een vervolg van deze geweldige middag, zeker goed nieuws dus voor hen.

Bestuur Stichting Wijkraad Heksenberg/Pronsebroek t.w. Hans Wunderink, Anita Prijkel, Edie Bleimuth en Callie Steijaert hoopt met deze informatie iedereen van dienst te zijn geweest en zullen over de voortgang eenieder op de hoogte houden.

WebDesign 2016 GN System

Deze pagina is voor het laatst bijgewerkt op 10-jun-2017 00:53