Lentefeest 2016

Lente Festival Heksenberg-Pronsebroek geslaagde happening

Lof voor organisatie Stichting Wijkraad Heksenberg/Pronsebroek

Maanden van voorbereiding t.b.v. het te houden 1e  Lente Festival door Stichting Wijkraad Heksenberg/Pronsebroek gevormd door het bestuur t.w. Callie Steijaert, Hans Wunderink, Anita Prijkel en Edie Bleimuth en uiteraard bijgestaan door een aantal vrijwilligers heeft zaterdag 30 april jl. duidelijk haar vruchten afgeworpen. Het werd de hele dag dan ook een geslaagde happening. Eigenlijk niet zo verwonderlijk gezien het programma welke de hele dag was ingepland voor jong en oud.

De ochtend was het domein van de jeugdige feestvierders. Er waren wat meer kinderen verwacht, maar diverse omstandigheden waren (zoals o.m. al de meivakantie) hier debet aan. Niettemin werd het in de loop van deze ochtend toch nog drukker en zeker gezellig. Veel plezier werd er beleefd bij de spellen en natuurlijk de karaokeshow. De nummers 1, t.w. Nikki Rijlaarsdam, Eline/Jamie/Eliza en Emma van Drongelen, kregen overigens een fraaie beker en bioscoopbon, uitgereikt door bestuurslid  Anita Prijkel. Zij voerde, bijgestaan door Edie Bleimuth en vrijwilligers, immers de regie over de kindermorgen, welke zij met verve, vooraf en ook op deze morgen verrichtte. Uiteraard kregen de kinderen allemaal gratis limo en snoep. Overigens woonde wethouder Barry Braeken met echtgenote en zoontje de kindermorgen bij en genoten zij ook van hetgeen er geboden werd. De wethouder verving de op vakantie zijnde burgemeester Ralf Krewinkel.

De middag met gratis entree, onder presentatie/regie van Callie Steijaert die er duidelijk ook plezier in had, kreeg van de senioren de juiste benaming top mee. Dat was het ongetwijfeld ook en gaven vele oudere aanwezige al te kennen dat een dergelijke middag voor herhaling vatbaar is. De toekomst zal het leren. Genoten werd dan ook van de diverse optredens van Volksdansgroep IVANICA, tenor Frans Glatzhofer en als klap op de vuurpijl “good old” Bruno Majcherek, bekend uiteraard van het wereldberoemde lied Laila. Het Bergdorfduo zorgde de hele middag voor muzikale intermezzo’s en dat noopte vele ouderen om een dansje te wagen. Gratis koffie/vla en hapjes werden zeer gewaardeerd. Overigens was ook gemeentelijk buurtregisseur Susan Hurenkamp en wijkagenten Ton van Hinsberg/Glenn Moonen en enkele collega’s een poos aanwezig. Geweldige middag dus.

Ook de avond, hoewel met een andere insteek, was ook zeer geslaagd. Het had wat drukker gekund, maar het was wel gezellig met de weergave door het aansprekende orkest IMPULZ van muziekthema’s uit de 60, 70, 80, 90 etc. jaren. Ook een rock & rol demonstratie was heel erg leuk en werd, op verzoek ook door een aantal aanwezigen mee gedanst. Verder ook aangeven dat de zaal prachtig in Lentesfeer was versierd. Kortom, Stichting Wijkraad Heksenberg/Pronsebroek mag  terugzien op een geweldige dag, waarbij de sociale cohesie voor de wijk, de boventoon vierde. Heksenberg/Pronsebroek: Simple The Best.

Tekst: Callie Steijaert/fotoreportage: Frits Pasing

Heksenberg/Pronsebroek presenteert 30 april Lente Festijn

Gezellige activiteiten voor jong en oud

Onlangs maakte we, via deze website, al gewag van een groot Wijkfeest welke op zaterdag 30 april in de wijk Heksenberg/Pronsebroek zal plaats vinden in Gemeenschapshuis Hei Grindelweg. Het evenement kreeg de benaming Lente Festijn mee. De organisatie is in handen van Stichting Wijkraad Heksenberg/Pronsebroek en staat geheel in het teken van de sociale cohesie voor de wijk. Het Lente Festijn Heksenberg 2016 met gratis entree gaat een feest worden voor drie doelgroepen t.w. kinderen van 10.00 tot 13.00 uur, senioren van 14.00 tot 17.00 uur en ’s avonds vanaf 20.00 uur tot sluitingstijd voor overige bewoners. De organisatie heeft zorg gedragen voor een leuk, gezellig en spraakmakende Lente Festijn met diverse optredens (zie poster).

Voor de goede orde: de consumptieprijs is op deze dag vastgesteld op slechts 1,50 euro uitsluitend te betalen middels aanschaf van consumptiebonnen en alleen op 30 april geldig zijn. M.a.w. de normale gangbare groene penningen van het Gemeenschapshuis zijn niet geldig. Kinderen zullen bovendien getrakteerd worden op limonade en snoep, terwijl de senioren bij binnenkomst gratis vla met koffie/thee krijgen aangeboden. In de loop van de middag worden voor hen ook nog gratis hapjes geserveerd en kosten overige consumpties voor hen ook maar 1,50 euro, deze zeer schappelijke prijs is ook in het avondprogramma van toepassing.

Toevoeging: zowel kinderen evenals senioren/bejaarden (aanmelding zeer gewenst) kunnen zich alvast opgeven bij de bestuursleden van Stichting Wijkraad t.w. Hans Wunderink (tel: 06.45138658), Edie Bleimuth (06.23073184), Anita Prijkel (045-5231522) en bij Callie Steijaert 06.53510239. Mailen kan ook naar: secretariaat@stichtingwijkraadheksenberg.nl .

Heksenberg/Pronsebroek gaat feestvieren op 30 april

Top entertainment met o.m. orkest IMPULZ en Laila zanger Bruno Majcherek

(door Callie Steijaert)

Na de te houden Oranjefestiviteiten op 26 en 27 april staat de wijk Heksenberg/Pronsebroek wederom een leuk en gezellig feest te wachten. M.a.w. de wijk gaat weer feestvieren, welke feest wordt georganiseerd door Stichting Wijkraad Heksenberg/Pronsebroek. Dit nog bij gelegenheid van haar tienjarig bestaan als Stichting verleden jaar 2015. Door omstandigheden kon het feest in dat jaar niet gehouden worden en werd door genoemde Stichting besloten het feest door te schuiven naar dit jaar 2016. Overigens is het de eerste maal dat dit een dergelijk feest van deze omvang door Stichting Wijkraad wordt georganiseerd.

De organisatie besloot om er, gezien het jaargetijden, er een passende benaming aan te geven en wel als noemer zijnde: Lentefestival Heksenberg. Het feest zal de gehele dag plaats vinden in het Gemeenschapshuis Heksenberg Hei Grindelweg. Gekozen is om het (gratis)-festijn te bestemmen voor drie doelgroepen en wel: kinderen, senioren/bejaarden en overige inwoners van de wijk Heksenberg/Pronsebroek. Voor iedere doelgroep is zorg gedragen dat het een feestelijke aangelegenheid wordt. Hoewel gevraagd kan door vakantie Heerlens nieuwe burgemeester Ralf Krewinkel niet aanwezig zijn op dit Lentefestijn. Zijn honneurs worden nu waargenomen door (buurt)-wethouder Barry Braeken.

Alle kinderen van de wijk zullen in een, eveneens feestelijk in lentesfeer opgesmukt Gemeenschapshuis, van 10.00 tot 13.00 uur volledig en uiteraard gratis aan hun trekken komen. Er wordt een o.a. karaokeshow gehouden, er is frisdrank, diverse spellen en schminken.

Vanaf 14.00 uur tot 17.00 uur is het, wederom gratis, feesten geblazen voor alle senioren/bejaarden uitsluitend uit de wijk  Heksenberg/Pronsebroek. Zij kunnen genieten van een hapje en een drankje en muziek van het Bergdorfduo. Ook zijn er diverse spraakmakende optredens zoals Volksdansgroep IVANICA, Tenorzanger Franz Glatzhofer en als verrassing een topoptreden van Limburgs zanger Bruno Majcherek bekend van o.m. het wereldberoemde lied Laila. Nostalgie alom dus op dit Lentefestijn Heksenberg.

Vanaf 20.00 uur zijn alle inwoners van Heksenberg/Pronsebroek welkom. De avond wordt muzikaal verzorgd door het 6 mans  orkest IMPULZ en zij zullen in thema’s muziek brengen uit de 60, 70, 80, 90er jaren tot uiteraard de hedendaagse muziek. Zij staan dus borg voor alom muzikale gezelligheid. Ook zal er nog een speciaal optreden zijn door een rock & roll groepje. Kortom, organisatie Stichting Wijkraad Heksenberg/Pronsebroek, gevormd door het bestuur Callie Steijaert, Hans Wunderink, Edie Bleimuth en Anita Prijkel, bijgestaan door vrijwilligers staan borg voor een geweldige entertainmentdag. Dus inwoners, jong en oud, van Heksenberg/Pronsebroek kom op 30 april gezellig naar het Gemeenschapshuis. U bent allemaal van harte welkom.

Toevoeging: zowel kinderen evenals senioren/bejaarden (aanmelding zeer gewenst) kunnen zich alvast opgeven bij de bestuursleden van Stichting Wijkraad t.w. Hans Wunderink (tel: 06.45138658), Edie Bleimuth (06.23073184), Anita Prijkel 045-5231522 en bij Callie Steijaert 06.53510239. Mailen kan ook naar: secretariaat@stichtingwijkraadheksenberg.nl .

2017 GN System

Deze pagina is voor het laatst bijgewerkt op 10-jun-2017 00:15