Koninklijke Onderscheiding 2015

Koninklijke Onderscheiding in Heksenberg/Pronsebroek 2015

Benoeming Sylvia Vaessen tot Lid in de Orde van Oranje Nassau

Op 24 april 2015 ontvingen ook een viertal in Stadsdeel Heerlerheide woonachtige inwoners een Koninklijke Onderscheiding van Zijne Majesteit Koning Willem-Alexander. De jaarlijkse lintjesregen vond ook dit jaar weer plaats in Kasteel Hoensbroek. Ditmaal werden de onderscheidingen opgespeld door waarnemend burgemeester Frans Weekers van Heerlen. Hij vervangt immers sinds kort de naar Breda vertrokken burgemeester Paul Depla. De vier onderscheiden burgers werden benoemd tot Lid in de Orde van Oranje Nassau.

Mevrouw S.A.M. (Sylvia) Vaessen:

Mevrouw Vaessen Heksenberg kan het best omschreven worden als een "sociale duizendpoot" die op komt voor mensen die het minder getroffen hebben in het leven.
Ze doet dat vanuit haar betaalde baan als sociaal maatschappelijk dienstverlener bij Bureau CliŽntentelefoon in Heerlen, maar ook als vrijwilligster op allerlei gebied. Als rode draad in haar leven is er een gigantische menselijke betrokkenheid, gecombineerd met een reŽle mix van mens- en resultaatgerichtheid. in een notendop. Als mede-oprichtster van de Stichting Leergeld Parkstad heeft zij meegewerkt aan de voorbereiding, de opstart en het daadwerkelijk functioneren van de Stichting. Vanuit haar dagelijkse werkzaamheden bij Bureau CliŽntentelefoon van de gemeente Heerlen heeft zij een richtinggevende invloed op het beleid van Leergeld Parkstad. Daarnaast vertegenwoordigt zij de Stichting in het gemeentelijke en provinciale Armoedeplatform en maakt zij deel uit van de Toewijzingscommissie. Overige vrijwillige activiteiten van mevrouw Vaessen zijn: vrijwilligster voor de plaatselijke afdeling van de Zonnebloem Heerlen Noord, vrijwilligster voor de Armoedewerkgroep, lid van de Commissie Minima, kaderlid voor voetbalvereniging RKVV Heksenberg, bestuurslid van de provinciale Stichting De Pijler, fractiemedewerkster van de partij GroenLinks.

Door Callie Steijaert

Deze pagina is voor het laatst bijgewerkt op 06-mei-2015 01:27