RK Vrouwengilde Heksenberg al 70 jaar

NIEUWS

RK Vrouwengilde Heksenberg al 70 jaar “jong”

Binnenkort nog huldiging van 25 jubilarissen

Wanneer in de wijk Heksenberg, maar ook in de directe omgeving, gesproken wordt over RK Vrouwengilde Heksenberg dan weet iedereen dat het gaat over een ontzettend sympathieke vrouwenvereniging. Juist dit gebaar leverde hen in 2007 zelfs de Orde van Verdienste op van D’r Heksenbergse Vasteloavends Verein. Uiteraard is e.e.a. ook terug te vinden in de geschiedenis beschrijving van deze vereniging. Wanneer deze editie van Heerlerheide Boulevard in ieders brievenbus valt dan is hierbij de datum van 5 oktober cruciaal. Op genoemde datum 1946 werd deze vrouwenbeweging opgericht. Een eenvoudig optelsommetje leert dan dat nu in 2016 de vereniging 70 jaar “jong” is.

RK Vrouwengilde Heksenberg staat ook al jaar en dag overbekend als een gezellige vereniging die daartoe twee keer per maand bijeen komt in het gemeenschapshuis Heksenberg. Bovendien worden door het jaar heen door hen diverse leuke activiteiten georganiseerd. Conclusie: ook na 70 jaar bruist de vereniging nog volop in optima forma.

Het 70 jarige (platina) bestaansfeest is inmiddels al samen met alle leden gevierd. Genoemde leden zijn getrakteerd geworden op een dagje Mondo Verde. In dit prachtige Zuid-Limburgse park werd de dag gezellig geopend, met een kop koffie en een stuk vlaai.
Aansluitend konden de leden lekker rondstruinen door het park. Later op de namiddag werd de dag afgesloten met een uitgebreid 3-gangendiner waarna iedereen zeer tevreden en vol dankbaarheid weer veilig met de bus naar Heksenberg terugkeerde.

het platina jubileum zal op woensdag 19 oktober voortgezet worden tijdens een onvervalste ouderwetse kienavond in het gemeenschapshuis Heksenberg. Tijdens deze bijeenkomst zullen nog 25 jubilarissen verdiend in het zonnetje gezet worden.

Foto: bestuur jubilerende RK Vrouwengilde t.w. de dames van de Ven, Plieger en van Wijnen.

WebDesign 2016 GN System

Deze pagina is voor het laatst bijgewerkt op 13-feb-2017 22:26