Terre des Hommes

LAATSTE NIEUWS

Tekenen vlag voor Terre des Hommes door kinderen basisschool Gerardus Majella Heksenberg

Sinds eind mei heeft Heerlen een Terre des Hommes winkel, gelegen in het winkelcentrum aan de Mgr. Hanssenstraat 1 in de wijk Heksenberg. Voor wie Terre des Hommes niet kent, een korte samenvatting. Terre des Hommes streeft naar een wereld waarin kinderen niet meer worden uitgebuit. Op dit moment zijn er 40 Terre des Hommes winkels in Nederland waarvan uit de opbrengst van de verkoop van tweede hands spullen projecten worden gefinancierd gericht op de ontwikkeling en gezondheid van kinderen.

Een belangrijk onderdeel van de verkoop in de winkel is kleding, maar ook speelgoed, boeken en bric en brac spullen worden verkocht. De winkel wordt bemand door vrijwilligers die al hun talenten inzetten om de winkel er tip top uit te laten zien en goed te laten draaien. Zo worden binnengebrachte spullen uitgezocht, geselecteerd, geprijsd en in de winkel gezet om verkocht te worden.

Om de winkel in de buurt op te vrolijken heeft de Terre des Hommes winkel aan de kinderen van de Gerardus Majella basisschool gevraagd een vlag voor de winkel te ontwerpen. De school ligt immers vlak in de buurt van de winkel op de Hei Grindelweg. Van de mooiste tekening wordt een echte vlag gemaakt die een jaar lang op de winkel komt te hangen.

Volgende week woensdag 19 oktober wordt om 12.30 uur, in een feestelijk aangeklede winkel, bekend gemaakt wie deze tekenwedstrijd heeft gewonnen. Huidige jeugdprinses van D'r Heksenbergse Vasteloavends Verein Jilly 1e (van Rumpt) zal de uitslag op 19 oktober bekend maken. Benieuwd naar de uitslag dan bent U van harte welkom, of loop gewoon de winkel eens binnen om een kijkje te nemen. De winkel is geopend op dinsdag en donderdag van 13.30 - 17.00 uur en op woensdag van 10.00 - 13.30 uur. Binnenkort is de winkel ook op vrijdag geopend.

WebDesign 2016 GN System

Deze pagina is voor het laatst bijgewerkt op 13-feb-2017 22:26