topartieste Marleen

LAATSTE NIEUWS

Limburgse topartieste Marleen (Mols) op 2e Lente Festival Heksenberg/Pronsebroek 2017

Met betrekking tot de sociale cohesie voor de wijk Heksenberg/Pronsebroek, welk item bij Stichting Wijkraad hoog in het vaandel staat, heeft genoemde Stichting dit jaar 2016 op 30 april jl. voor de eerste maal een wijkfeest georganiseerd in Gemeenschapshuis Heksenberg aan de Hei Grindelweg. Dit onder de noemer Lente Festival Heksenberg/Pronsebroek. Door het bestuur, gevormd door penningmeester Hans Wunderink, bestuursleden Anita Prijkel, Edie Bleimuth, voorzitter/secretaris Callie Steijaert en de dankbare medewerking van vrijwilligers was zorg gedragen voor een geweldig programma. Genoemd wijkfeest, opgedeeld in drie dagdelen, was bedoeld voor alle kinderen, senioren en overige inwoners van Heksenberg/Pronsebroek.

Genoemd festijn was in alle opzichten meer als geslaagd te noemen voor iedere doelgroep. Dit succes heeft de Stichting er toe aangezet om ook voor 2017 een dergelijk festijn in het kader van de wijk sociale cohesie weer te organiseren en wel op zaterdag 20 mei 2017, uiteraard ook in het Gemeenschapshuis Heksenberg. Komend jaar wordt de organisatie nog meer cachet gegeven omdat er dan een samenwerking gaat plaats vinden met gymnastiekvereniging Fides, welke vereniging haar zestig jarig bestaan viert.

Zij zullen dan ook terecht mee betrokken worden met het wijkfeest, waaronder ook hun jeugdige leden integratie tijdens de kindermorgen. Goed nieuws is er weer voor de senioren, van de wijk want, na Bruno Majcherek (mister Laila) op de gehouden geweldige en gezellige seniorenmiddag 2016, zal voor de middag op 20 mei 2017 niemand minder dan Limburgs topartieste/zangeres Marleen (Mols) uit Schinveld zorgdragen dat de senioren weer het nodige muzikale vertier te verhapstukken krijgen. Vraag het maar alle belangstellenden die Marleen Mols weten te vinden en genieten van haar temperamentvol feestelijk getint repertoire.

Evenals dit jaar zal ook komend jaar de muzikale omlijsting in handen zijn van het  allround orkest Het BergdorfDuo. Behalve op de seniorenmiddag zullen zij ook de vanaf 18.30 uur tot 22.00 uur de dan te houden reŁnie met feestavond voor leden, oud leden van Fides en overige inwoners van Heksenberg/Pronsebroek opluisteren. Ook ligt het in de bedoeling dat, voorafgaande aan de reŁnie vanaf 18.00 uur een kleine wijkoptocht zal zijn, met na afloop een serenade door harmonie St. Gerardus en Jachthoorn & Trompetterkorps Edelweiss voor de gymnastiekvereniging. Kortom, Lente Festival 2017 gaat weer een gezellige aangelegenheid worden.

Foto: Limburgs topartieste Marleen Mols

WebDesign 2015 GN System