Maradona 2

Programma voetbalcoryfee Maradona meets RKVV Heksenberg

Grote belangstelling van TV/radio en overige media a.s. zondag 13 november

(door Callie Steijaert)

Wanneer de voortekenen niet bedriegen gaat derdeklas voetbalvereniging RKVV Heksenberg komende zondag 13 november grote clubgeschiedenis schrijven. De reden hiertoe is het gegeven dat niemand minder als ’s werelds voetballegende Diego Maradona uit Argentinië (ook het land waar Koningin Maxima werd geboren en opgroeide) daadwerkelijk naar RKVV Heksenberg wil komen. De voorbereiding hiertoe draait inmiddels op volle toeren, want de verwachtingen bij de oranjeblauwe formatie zijn zeer groot. Het is immers geen alledaagse, laat staan maandelijkse of jaarlijkse, gebeurtenis dat een groot (oud)-voetballer, bekend in alle werelddelen van onze aardbol, naar een Nederlandse amateurclubje komt.

Maar daar zijn dan ook gegronde redenen voor. Te beginnen met het gegeven dat, mede dank zij Heerlens gemeenteraadslid Christian Petermann, de komst van Maradona mogelijk zal zijn. Hij is immers een goede vriend van ook een voetbalcoryfee uit het verleden en wel de voormalige Belgische voetbalkeeper Jean Marie Pfaff. Dank zij de interventie van Peterman was de oud-doelman op 13 maart jl. al te gast bij RKVV Heksenberg, welke vereniging, zoals bekend (noodgedwongen) haar thuiswedstrijden/trainingen afwerkt bij S.V. Langeberg (gem. Brunssum).

Tijdens dit bezoek werd de kiem gelegd om de superstar en voetballegende Maradona naar RKVV Heksenberg te halen. Maradona stond immers in 1986 aan de basis van de gewonnen WK-voetbal door Argentinië. Van een bezoek van zo’n balvirtuoos wil je alleen maar dromen”. Ja, hij komt. Dat is de stellige overtuiging. Zeker Jean Marie Pfaff wil zijn belofte waar maken. Destijds sprak hij de spelersgroep toe. Ook sprak hij toen zijn onbegrip uit over een “verbannen voetbalclub”.

Omwille van de organisatie, de ontvangst en de activiteiten rondom de “MARADONA  penaltycontest is de competitiewedstrijd Heksenberg-Simpelveld een half uur vervroegd. Aanvang dus om 14.00 uur. De wedstrijdbal van deze middag is geschonken door prins Henry II van D’r Heksenbergse Vasteloavends Verein. Prins Henry zal dan ook de aftrap verrichten voor genoemde wedstrijd. Voor deze gelegenheid zal ook, op verzoek, oud-stadionspeaker Callie Steijaert (hij hanteerde immers 20 seizoenen de microfoon) eenmalig het voetbalgebeuren van informatie voorzien.

MARADONA Penaltycontest

Rondom de wedstrijd Heksenberg- Simpelveld zal er een penaltycontest  plaatsvinden. De organisatie van deze activiteit is in handen van Wiel Berends i, voormalig eerste elftalspeler/trainer en nu bestuurslid van RKVV Heksenberg in samenspraak met voormalig Oranje internationaal Kevin Hofland. Een keur van Nederlandse topvoetballers zal deelnemen aan deze wedstrijd. Via de website van RKVV Heksenberg worden belangstellenden geďnformeerd over de komst van de vedetten. Er zal beperkte ticketverkoop plaatsvinden. Toegangskaarten voor het event “Maradona meets Heksenberg”, inclusief de happening Heksenberg –Simpelveld verkrijgbaar via Tabakszaak Tabak en Gemak Heksenberg en Primera Heerlerheide.Tickets zijn ook te koop via de website van RKVV Heksenberg. Maar let op: OP=OP en VOL=VOL

Overigens worden enorm veel belangstellenden verwacht en dientengevolge wordt aangeraden om zowel te voet als met openbaar vervoer te komen. De parkeergelegenheid rondom het sportveld Langeberg is niet toegankelijk en de straten rondom sportpark Langeberg worden afgezet. Buurtbewoners zullen middels een brief worden geďnformeerd.

Tijdens de voorbereidingen van “Maradona meets Heksenberg” werd RKVV Heksenberg daarnaast verblijd met een ‘bekerverrassing”. Heksenberg ontmoet in een bekerthuiswedstrijd wijkgenoot Groene Ster op sportpark Langeberg. De wereld op zijn kop natuurlijk. Een Heerlense Heksenberg-Pronsebroek derby met dank aan sv Langeberg en de gemeente Brunssum op vreemde Brunssumse bodem. Deze wedstrijd wordt gespeeld op zondag 20 november. Aanvang 14.30 uur.

WebDesign 2015 GN System

Deze pagina is voor het laatst bijgewerkt op 13-feb-2017 22:26