waardering Mantelzorgcompliment

LAATSTE NIEUWS

Ook in Heksenberg/Pronsebroek waardering Mantelzorgcompliment van toepassing

Tot en met 31 december kan hiertoe aanvraag ingediend worden.

Het bekende mantelzorgcompliment, van de gemeente Heerlen, is ook dit jaar van toepassing voor mantelzorgers in Heksenberg/Pronsebroek. Dit jaar is voor mantelzorgers een bedrag van 200 beschikbaar. Degene die zorg ontvangt kan dit bedrag aanvragen via heerlen.nl/mantelzorgcompliment.

Heerlen, lees ook Heksenberg/Pronsebroek, waardeert de vele mantelzorgers die dag in, dag uit zorgen voor hun naaste. De persoon voor wie zij zorgen, kan over 2016, zoals hierboven ook aangegeven, eenmalig een geldbedrag van 200 ontvangen. Hiermee kan hij of zij de mantelzorger(s) op een passende manier bedanken voor alle geboden zorg.

Wat is mantelzorg?
Mensen die langdurig en vaak voor een naaste zoals een familielid, vriend of kennis zorgen zijn mantelzorger. Een mantelzorger is geen beroepskracht maar zorgt vanuit een persoonlijke band voor iemand. Het kan dan bijvoorbeeld gaan om huishoudelijke hulp, maar ook emotionele steun of verzorging. Ook jongeren onder de 18 jaar kunnen mantelzorger zijn. Om in aanmerking te komen voor het mantelzorgcompliment moet de mantelzorger in 2016 meer dan 8 uur per week, over een periode van minimaal 3 maanden zorg hebben geboden.

Aanvragen
Het compliment kan nu al tot en met 31 december 2016 via de website van gemeente Heerlen worden aangevraagd. Steunpunt Mantelzorg Parkstad levert hulp bij het invullen van het aanvraagformulier. Bij het Steunpunt kunnen mantelzorgers ook terecht voor ondersteuning of advies:
www.mantelzorgparkstad.nl; info@mantelzorgparkstad.nl; 045-2114000.

Let op: ook evt. zorgvragers uit Heksenberg/Pronsebroek die in 2015 het mantelzorgcompliment van gemeente Heerlen hebben ontvangen, hoeven voor 2016 geen nieuwe aanvraag in te dienen. De gemeente neemt zelf contact op met de zorgdragers met een kennisgeving tot toekenning. Zie www.heerlen.nl/mantelzorgcompliment voor meer informatie.

WebDesign 2015 GN System

Deze pagina is voor het laatst bijgewerkt op 10-jun-2017 00:15